CENTRUL EUROPEAN PENTRU MEDIEREA LITIGIILOR TRANSFRONTALIERE

 

Centrul European Pentru Medierea Litigiilor Transfrontaliere ( CEMLT ) a fost infiintat prin Hotararea nr 3 / 24.08.2010 a Consiliului Director al Oficiului National de Mediere in baza:

  • Directiva 2003/8/CE - imbunatatirea accesului la justitie in litigiile transfrontaliere
  •  Directiva 2000/35/CE privind combaterea intarzierii efectuarii platilor în cazul tranzactiilor comerciale
  • Directiva 2008/52/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 21 Mai 2008 privind anumite aspecte ale medierii in materie civila si comerciala.

  • OUG nr. 51/2008, ordonanta de urgenta privind ajutorul public judiciar in materie civila,

  • L - 192/2006 privind organizarea si exercitarea profesiei de mediator modificata si completata de L 370/2009,

  • Statutul ONM,

  •  functionand in cadrul oficiului, ca organizatie non profit, independenta, fara personalitate juridica si cu sediul in Municipiul Bucuresti.

Centrul European Pentru Medierea Litigiilor Transfrontaliere este condus de catre un Director, numit de catre Consiliul Director al Oficiului National de Mediere, in subordinea caruia functioneaza un secretar.

In componenta centrului isi desfasoara activitatea un numar de 5 ( cinci ) mediatori, specializati in medierea litigiilor transfrontaliere in materie comerciala si civila si doi translatori, activitatea acestora fiind coordonata de catre directorul centrului.

Scopul Centrului European pentru Medierea Litigiilor Transfrontaliere este sa ofere consumatorilor si agentilor economici o gama variata de servicii, de la informarea asupra drepturilor si posibilitatilor pe care le au privind rezolvarea litigiilor, la oferirea de consultanta si activitati de mediere in rezolvarea problemelor pe care le intampina in spatiul UE.

Care sunt activitatile si serviciile CEMLT Romania?

CEMLT informeaza consumatorii si agentii economici asupra oportunitatilor oferite de legislatia nationala si cea europeana, comunicandu-le acestora care sunt posibilitatile de rezolvare mai usoara si mai rapida a unui litigiu aparut cu ocazia intreprinderii unei activitati de comert, prestari servicii sau consumator de servicii pe teritoriul unui stat membru UE..

In acest scop, CEMLT Romania conlucreaza cu ECC România, celelalte centre din ECC-Net din UE si organizatii similare de mediere din UE.

Cand este nevoie, CEMLT România ofera servicii de medierea litigiilor transfrontaliere.

CEMLT România sprijina consumatorii care au probleme, sa ajunga la o intelegere cu operatorii economici pe calea mijloacelor de solutionare alternativa a disputelor (ADR).

Mijloacele ADR sunt mecanisme de solutionare a litigiilor in afara instantelor judecatoresti conduse de o terta parte neutra, precum mediatorul.

CEMLT România coopereaza cu cele late organizatii similare, constituite la nivelul UE, care ofera informatii esentiale asupra Uniunii Europene, legislatiilor nationale si a practicii judiciare – European Judicial Network (Reteaua Europeana Judiciara), urmareste imbunatatirea implementarii legislatiei civile si comerciale.

Oferind informatii directe privind subiectele de interes pentru consumatori si agentii economici in folosirea mijloacelor ADR, CEMLT România furnizeaza Comisiei Europene o reactie privind politica de solutionare a litigiilor pe cale extrajudiciara, prin mediere.

CEMLT România va realiza comparatii intre modurile de solutionare a litigiilor transfrontaliere care vizeaza probleme de interes.

Cum este finantat CEMLT România ?

CEMLT România este finantat din cotele parte obtinute din incheerea contractelor de mediere si consultanta, sponsorizari, donatii, Comisia Europeana etc.

CEMLT România este sprijinit logistic de Oficiul National de Mediere.

Unde va puteti adresa atunci cand aveti un litigiu cu un operator economic la achizitionarea unui produs sau un serviciu, dintr-un alt stat european?

Cine va poate informa asupra drepturilor pe care le aveti in calitate de consumator european in cazul in care aveti un litigiu intr-un alt stat membru UE si cum puteti rezolva litigiul?

Daca aveti o plangere impotriva unei companii sau te afli intr-un litigiu cu un operator economic strain, cine va poate sprijini in solutionarea cazului?

CEMLT România se afla aici pentru a va oferi ajutorul in aceste cazuri sau in alte situatii in care va puteti afla in calitate de consumator european.

In calitate de consumatori europeni trebuie sa va puteti rezolva achizitiile si litigiile, cu aceeasi incredere si acasa si in straintate.

BUCURESTI - Bd-ul Chisinau nr.8 bl. M2,sc.C,parter, ap. 81 sector 2

     - tel / fax: (+4) 021-6281218

     - mobil: (+4) 0744750036 / (+4) 0725670160 / (+4) 0745515542

     - e-mail: office@oficiulnationaldemediere.ro

       - web:  www.oficiulnationaldemediere.ro